Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2
Kraków, Zamoyskiego 100
www.sosw2.pl

Wyjazdy śródroczne

Nasi wychowankowie mają niepowtarzalną okazję do poznawania różnych regionów Polski, podczas organizowanych wyjazdów śródrocznych w ramach wymiany między placówkami. Na wyjazdach dzieci biorą udział w wycieczkach turystyczno – krajobrazowych, zajęciach ruchowych, proekologicznych, aktywnie wypoczywają, uczestniczą w rehabilitacji ruchowej i społecznej, poznają zabytki, historię, tradycję i przyrodę danego regionu.

A oto, gdzie już byliśmy:

OLSZTYNEK

W dniach 3-8.03.2014r. wychowankowie internatu oraz uczniowie kl. IIB SPdP wyjechali na turnus rehabilitacyjno-wypoczynkowy do OSW ,,Perkoz" w Olsztynku. W ciągu 5-cio dniowego pobytu nad pięknym Jeziorem Pluszne realizowali projekt „Cztery pory roku wokół nas – ekologiczne zajęcia aktywizujące i rozwijające osoby niepełnosprawne” [więcej]

OSTROWO

W dniach 20-30.09.2013r wychowankowie internatu oraz kl. IIB SPP pod opieką p. Teresy Pałki i p. Barbary Orzechowskiej wyjechali do Ostrowa na Zieloną Szkołę.
Podczas wycieczki mogli podziwiać piękno nadmorskiej przyrody, odpocząć od zgiełku na łonie natury oraz poznać wiele ciekawych miejsc i zabytków [więcej]

LUBLIN

28.05 - 01.06.2012r pod opieką pani Małgorzaty Babik i pani Barbary Żukowskiej odbyła się wycieczka historyczno- krajoznawcza, podczas której dzieci poznawały region ziemi lubelskiej jej historię i tradycje. Obcowały z pięknem natury i zgłębiały tajemnice nadwiślańskiej przyrody [więcej]

SZCZECIN

W dniach 7 – 14 maja 2011r. odbyliśmy wycieczkę do Szczecina i okolic. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od spaceru na Wały Chrobrego. Z zainteresowaniem obejrzeliśmy statki tam zakotwiczone, pasażerskie i wojenne. Płynęliśmy statkiem wycieczkowym „Dziewanna” podziwiając piękny Szczecin od strony Odry, zabytki i stocznię szczecińską [więcej]

POMORZE GDAŃSKIE

Na przełomie IX/X 2010r. zorganizowany został wyjazd na "Zieloną Szkołę" do Ostrowa k/Jastrzębiej Góry. Kolejny raz grupa dziewcząt i chłopców z naszego Ośrodka pokłoniła się morzu. Był to czas wspaniałego wypoczynku, relaksu, a przy tym niezapomnianych lekcji przyrody i historii.  [więcej]

OSTROWO

W czerwcu 2010r. kolejny raz mieliśmy okazję wyjechać na tygodniowy wypoczynek do Ostrowa nad morzem. Tym razem odwiedziliśmy Trójmiasto, zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku, byliśmy także w Skansenie w Szymbarku, dzie zobaczyliśmy Dom Postawiony Do Góry Nogami, Dom Sybiraka, Muzeum Ciesielstwa i wiele innych ciekawostek [więcej]

ZIEMIA SĄDECKA

27 maja 2009r., wczesnym rankiem, wraz z panią Barbarą Żukowską i Małgorzatą Babik wyruszyliśmy na podbój Sądecczyzny. Naszym miejscem wypadowym był Internat Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Nowym Sączu. Zaspane miasto przywitało nas ulewą. Nie zrażeni psikusami aury postanowiliśmy wybrać się w rejs po Jeziorze Rożnowskim. Pojechaliśmy do Gródka nad Dunajcem, gdzie czekał na nas wynajęty statek. Pogoda sprawiła nam miłą niespodziankę. Chmury się rozstąpiły, wyszło Słońce. Mogliśmy bez przeszkód podziwiać widoki z górnego pokładu. [więcej]

OSTROWO - ponownie nad morzem ;)

We wrześniu 2008r. kolejna grupa wychowanków pojechała nad morze. Wyjazd ten był wyjątkowo bogaty w dalsze wycieczki po wybrzeżu Bałtyckim. Udało nam się zwiedzić Trójmiasto (Sopot - Gdynia - Gdańsk), Oceanarium Gdyńskie, fokarium na Półwyspie Helskim i Latarnię Morską na Rozewiu. Dodatkową atrakcją był rejs statkiem po morzu. [więcej]

WARSZAWA

W maju 2008r. grupa wychowanków odwiedziła Warszawę. Bardzo się nam tam podobało. Zwiedziliśmy: Wilanów, Łazienki, Ogród Saski, Stare Miasto, Belweder. W Sali Kongresowej wysłuchaliśmy wspaniałego koncertu pod batutą Łukasza Borowicza "Magiczna Muzyka Walta Disney'a". Śledząc historię Polski dotarliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego oraz pod liczne pomniki, m.in. Syrenki, Małego Powstańca, Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Chopina, Pomnik Powstania Warszawskiego. [więcej]

Archiwum

OSTROWO

W dniach 21-30 września 2007 odbyła się wycieczka turystyczno-krajoznawcza nad Bałtyk do Ostrowa k. Jastrzębiej Góry. Mieszkaliśmy w stanicy harcerskiej, w środku lasu sosnowego, w domkach kampingowych, przebywaliśmy więc niemal cały czas na łonie natury. [więcej]

obrazek SANOK

W  czerwcu   2005r.   odbyła  się   wycieczka w piękne rejony  Bieszczad.  Gościliśmy  w OSW w Sanoku, a okolicę zwiedzaliśmy busem, ciuchcią i na piechotę. Pierwszy dzień poświęciliśmy na podziwianie Sanoka i jego najbliższych okolic: zamku, kościołów... [więcej]

obrazekSTAROGARD GDAŃSKI

Podczas wycieczki do Starogardu Gdańskiego poznawaliśmy Pomorze, Kaszuby i ziemię Kociewską. Byliśmy na wycieczce w Będominie w Muzeum Hymnu Narodowego, w Garczynie na fermie strusi, zwyczaje i budownictwo regionu poznawaliśmy w Kaszubskim Parku  Etnograficznym  we  Wdzydzach  Kiszewskich, w muzeum w Czarnej Wodzie oglądaliśmy wystawę przyrody Borów Tucholskich, w Kościerzynie poznaliśmy zabytki taboru kolejowego...  [więcej]

SUWAŁKI

Na przełomie maja i czerwca 2004 odbyliśmy jedną z najdłuższych wycieczek: do Suwałk. Po kilku godzinach jazdy pociągiem z Krakowa wysiedliśmy w Warszawie na Dworcu Centralnym i czekając na pociąg do celu „zwiedziliśmy” stolicę z XXX piętra Pałacu Kultury i Nauki. Wieczorem ...  [więcej]

JUNOSZYNO

Tutaj  byliśmy  w  czerwcu,  co  pozwoliło korzystać nam z kąpieli morskich i słonecznych. Dużo spacerowaliśmy brzegiem morza. Byliśmy w Krynicy Morskiej na latarni, płynęliśmy wodolotem do Fromborka, zwiedziliśmy fermę strusi w Jantarze. Zobaczyliśmy największy zamek Krzyżacki w Malborku i poznaliśmy atrakcje trójmiasta: starówkę Gdańska,  organy  w  Oliwie,   skwer  Kościuszki  w Gdyni i molo w Sopocie.

KIELCE

Podczas pobytu w Kielcach poznaliśmy atrakcje miasta: rezerwat geologiczny z amfiteatrem na Kadzielni, rezerwat krajobrazowy Karczówka, muzeum zabawek. Byliśmy na wycieczce pod Dębem Bartka,  zwiedziliśmy zamek w Chęcinach...  [więcej]

PRZYTOK

Pobyt w Przytoku k. Zielonej Góry pozwolił przybliżyć wychowankom region Ziemi Lubuskiej. Zwiedziliśmy zamek w Kórniku, pałac w Rogalinie ze słynnymi dębami, zamek w Łagowie z muzeum historii i przyrody. Byliśmy w skansenie...  [więcej]