Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2

Data: 09 października 2010
Rodzaj: wycieczki
Autor: B. Żukowska
Trudno uwierzyć. Dopiero wróciliśmy z wakacji do szkoły a tu znowu wyjazd! I to gdzie? Nad morze! Na przełomie IX/X zorganizowany został bowiem wyjazd na „Zieloną Szkołę” do Ostrowa k/Jastrzębiej Góry.

Kolejny raz grupa dziewcząt i chłopców z naszego Ośrodka pokłoniła się morzu, uczestniczyła w zajęciach rozszerzających wiadomości szkolne z zakresu wiedzy o Pomorzu – jego kulturze i historii.

Dzięki paniom M. Babik, T. Pałce i B. Żukowskiej, które nie szczędziły sił, był to czas wspaniałego wypoczynku, relaksu, a przy tym niezapomnianych lekcji przyrody i historii.
Uczestniczyliśmy w wycieczkach do Gdyni, Gdańska, Jastrzębiej Góry, Władysławowa, Karwii. Tam oglądaliśmy zabytki - kamienice, pomniki, Kościoły.
W Oliwie wysłuchaliśmy koncertu organowego, zwiedziliśmy Bazylikę Archikatedralną Św. Trójcy.
Na nabrzeżu Gdyńskim zwiedziliśmy „Dar Pomorza” oraz ORP „Błyskawicę”.
Poznaliśmy też florę i faunę Pomorza - zwiedziliśmy „Muzeum Motyli”, odwiedziliśmy „Fokarium” na Helu oraz Akwarium Morskie w Gdyni. Cóż tam były za okazy! Naszą uwagę przyciągały przepiękne barwy zarówno motyli jak i ryb.
Odwiedziliśmy także Nadmorski Park Krajobrazowy „Karwieńskie Błoto” – ornitologiczny punkt obserwacyjny, Przylądek Rozewie ze wspaniałymi wielkimi bukami, Bielawę na torfowiskach, parów zwany Lisim Jarem.

Dzięki naszym paniom udało się nam spędzić kilka dni na łonie natury wśród pięknych sosnowych drzew, śpiewu ptaków, skradających się lisów i obserwujących nas saren. W naszej pamięci na zawsze pozostanie szum morza, piaszczysta plaża, statki na horyzoncie i przepiękny zachód słońca.

Zapraszamy do naszej GALERII, gdzie zamieszczone są zdjęcia z wycieczki.